onsdag den 28. oktober 2015

Øvelse - Indtryk af naturen



Øvelse - Indtryk af naturen 

Opgaven gik ud på at vi skulle vælge et billede af noget naturlandskab, og ud fra det, selv male et billede med akvarelmaling i impressionistisk stil. Jeg valgte følgende billede:

  Her er min udgave af billedet:


Alle mine skygger i billedet er blevet lavet med farver, jeg har ikke brugt sorte eller grå farver for at skabe dimension. Men f.eks. i havet har jeg brugt den lyserøde og den mørkere blå til at definere bølgerne. 

Jeg har ikke så mange detaljer med i billedet, for når man maler med akvarel er det ikke relevant. Det er mere det store hele og de overfladiske træk der fokuseres på. 

I mit billede er der også nogle steder som ikke er farvegjort, hvilket kan få det til at se lidt ud som om det ikke er helt færdiggjort, men det er også typisk for akvarelmalerier. 


- HV










Ingen kommentarer:

Send en kommentar