tirsdag den 15. december 2015


Øvelse menneskets proportioner 




Vi har lavet en øvelse hvor vi skulle tegne et menneske, sådan som vi tænker på det. 
På mit billede har jeg ikke alle detaljer med, jeg har tegnet et tyndt menneske med et ret stort hoved. Det var svært at tegne et menneske præcis som vi i virkeligheden ser ud pga. kropsdeles størrelsesforhold i forhold til hinanden. Men jeg har fået små detaljer med som navle, knæskallen og brystet. Mit resultat ses ovenfor.  

Den vitruvianske mand: 
Den vitruvianske mand er opfundet af Leonardo da vinci 
Manden står i et kvadrat samtidig med at han står i en cirkel, hans arme er udstrakte på forskellige måder, så det ene par passer ind i kvadratet og det andet par i cirklen. Kassen fortæller os at han er menneskelig mens cirklen fortæller at han er guddommelig, hvilket vil sige at vi mennesker både har noget guddommeligt og noget menneskeligt i os. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar